Ping Atmak


Ping atarak sunucuya ulaşma hızınızı gözlemleyebilirsiniz.Sıkça kullanılan ping atma terimi belirli bir sunucuyu sınamaktır.
Ping atarak hedef sunucuya 32 bayt’lık bir mesaj paketi göndeririz ve cevap alırız. Bu işlem süresinde geçen süreyi gözlemleriz.

Resimde görüldüğü üzere google’a ping atılmış ve değerler dönmüştür. Bu değerler, milisaniye cinsinden cevap süresi,  ve TTL yani paket sunucuya ulaşana kadar geçtiği bağlantı sayısıdır.

Ping atma işlemini adım adım anlatmak gerekirse:

  • Başlat’a basıp arama kısmını “cmd” yazıp entere basıyoruz. (Komut Sistemi açılacaktır.)
  • Ping atmak istediğimiz adresin ya da ip’nin başına ping yazıp entere basıyoruz.
  • Normalde default olarak 4 kere ping atmaktadır. Ayrıca “-t” parametresini eklerseniz siz durdurana kadar ping atmaya devam edecektir.
  • Ping atma işlemini durdurmak için ctrl+C tuşlarına beraber basmanız gerekmektedir. (bu iptal işlemidir.)
  • Eğer serverdan yeterli sürede cevap alamazsanız “İstek zaman aşımına uğradı.” uyarısı alırsınız.

Ping atma işlemini sitelerin cevap verme sürelerin ölçmede ve iplerini öğrenmede kullanabiliriz.

One thought on “Ping Atmak

  1. Yeterli sürede cevap alamıyorum “İstek zaman aşımına uğradı.” uyarısını alıyorum.
    Bunu her türlü ip adresi ve site ile denedim ama yinede aynı hatayı aldım bu yüzden de Minecraft server’larına giremiyorum. Önceden olmuştu ve araştırdığım da bana modemi sıfırlayıp cmd ekranına “ipconfig/flushdns” yapmam söylendi. Yaptığımda çalıştı fakat geçenler de aynı hata yine oldu ama bu sefer bu da işe yaramıyor yardımcı olursanız sevinirim. :)

Bir Cevap Yazın

